5 nejoblíbenějších čínských aplikací, kde koupíte kozačky od Diora i nový iPhone

Čínský Aliexpress, Ebay nebo Amazon zná snad už celý svět. Jaké nákupní aplikace jsou ale moderní přímo mezi Číňany?

1. Little Red Book / Xiaohongshu

Možná znáte Rudou knížku, sbírku základních politických myšlenek z děl čínského revolucionáře a politika Mao Ce-tunga. Knížka, kterou máme na mysli my, se však jmenuje “Malá červená kniha” a její obsah rozhodně není politický. Jedná se o čínskou nákupní aplikaci.

Xiaohongshu má v současné době přes 200 milionů aktivních uživatelů a cílí převážně na ženy ve věku od 18 do 30 let. Umožňuje uživatelům sdílet recenze, travel či lifestyle fotky a krátká videa. 

Ale to nejpodstatnější, co si zde užijete, je nakupování. Xiaohongshu je kombinací Instagramu, Pinterestu a Amazonu. Co vše vám Malá červená knížka umožní?
  • Vytváření a publikování obsahu. 
  • Sdílení, lajkování a ukládání příspěvků, které se vám líbí. 
  • Prohlížení nebo hledání konkrétních příspěvků. 
  • Objevování a nakupování luxusních produktů ze zahraničí. 
  • Sdílení nákupních tipů a inspirací. 
  • Nakupování přímo v aplikaci.
Poslechněte si tříminutový rozhovor s Elaine Wong ve kterém vysvětluje, jak se aplikace Xiaohongshu liší od Instagramu:


2. Tao Bao

Procházíte se obchodním centrem a najednou vám padnou do oka krásné boty. „Ty musím mít!” pomyslíte si. Háček je v tom, že je nevidíte za výlohou, ale na noze slečny vedle vás. Pokud se stydíte zeptat, kde je koupila, nevadí. Otevřete si aplikaci Tao Bao, boty nenápadně vyfoťte a voilà! Aplikace vám ukáže všechny stejné nebo podobné produkty a odkáže vás na stránky, kde je si je hned koupíte.

Tao Bao jedním z největších internetových obchodů na světě a zároveň patří mezi nejnavštěvovanější nákupní weby. Aplikace je volně ke stažení v Google Play i App Store a nabízí i desktopovou verzi. Pokud vám její grafika připomíná jiný čínský online shop, máte pravdu. Vlastníkem Tao Bao je totiž světoznámý gigant Alibaba.

Nakoupíte zde zboží buď za pevnou cenu nebo v aukci. A podobně jako na ostatních online e-shopech zde můžete zanechat recenze a fotky, které ostatním zájemcům usnadní rozhodování.

Jak heknout aplikaci Tao Bao a nakoupit za méně jak 10 dolarů vám poradí Naomi Neo:


3. Tmall.com


Nákupní aplikace Tmall se soustředí na prodej značkového zboží formou B2C. Celý její název zní Tao Bao Mall a je odnoží Tao Bao, které naopak funguje jako C2C aplikace. V roce 2018 měl Tmall přes 500 milionů aktivních uživatelů. Používají ho spotřebitelé na pevninské Číně, v Hongkongu, Macau a Tchaj-wanu.

V následujícím videu vysvětluje obchodní ředitelka Janet Wang, jak funguje e-tržiště Tmall.com:


4. Pin Duo Duo

Společně více ušetříme a užijeme si více zábavy.” Tak by se dal přeložit slogan nákupní aplikace Pin Duo Duo. Během pouhých tří let od spuštění se Pin Duo Duo stalo druhou nejoblíbenější čínskou nákupní aplikací. Její hlavní myšlenkou je přesvědčit co nejvíce uživatelů ke koupi jednoho konkrétního produktu. 

Platí zde totiž pravidlo, že čím více lidí si věc koupí, tím bude levnější. Tento postup nutí uživatele sdílet produkty s ostatními v naději, že společně sníží konečnou cenu

Aplikace také nabízí časově omezené nákupy, aby zkrátila rozhodovací proces zákazníků a podpořila impulzivní nákupní chování.

Toto krátké video vám prozradí vše podstatné o aplikaci Pin Duo Duo:


5. JD.com: Jingdong 


Jingdong vznikl v 90. letech jako kamenný obchod zaměřený na prodej elektroniky. Postupem let se ale rozšířil, založil e-shop, spustil aplikaci a stal jedním z pěti největších online obchodů s elektronikou v Číně

Do roku 2013 jste jej také mohli znát pod názvem 360buy.com. V roce 2018 měl přes 300 milionů aktivních uživatelů a nyní v něm má 20% podíl aplikace Tencent. Tu používá více jak 800 milionů uživatelů k psaní zpráv, hraní her, poslechu hudby, online nakupování, psaní mikroblogů nebo sledování filmů.

Chen Zhang, CTO firmy JD.com, popisuje, jak tento e-shop funguje:



A jaké nákupní aplikace nejvíc baví vás? Napište nám do komentáře.

Komentáře