10 čínských sociálních sítí, které vám přinesou peníze a nové fanoušky


V minulém článku jsme vám představily 10 nejoblíbenějších sociálních sítí v Číně. Teď se podíváme na to, jak je využijete při svém podnikání. 

Jak Číňané využivají sociální sítě během dne? Podívejte se na krátké video:


1. Weixin

Weixin, WeChat neboli čínský Facebook je v současnosti nejrozšířenější sociální síť. Používá ji více jak miliarda Číňanů, kteří na ní tráví v průměru 70 minut denně. Svým uživatelům nabízí mimo jiné rezervaci místa v restauraci, nákup letenek, shopping nebo transfer peněz.

Jak propagovat svou firmu na Weixin:

  • Propagujte svou značku podobně jako na Facebooku
  • Vaše reklamy se budou zobrazovat na zdi uživatelů mezi jednotlivými příspěvky. 
  • Využijte také one to one personalizovanou interakci mezi vaší značkou a koncovým uživatelem. 
  • Link na web schovejte do QR kódu. U nás se s ním moc často nesetkáte, ale v Číně jsou QR kódy hojně využívané. Pomohou vám získat více followerů. 

2. Sina Weibo

Čínské kombinaci Facebooku a Twitteru vzrostl jen za rok 2018 počet uživatelů o 100 milionů. Při své prezentaci byste tuto aplikaci rozhodně neměli opomenout.

Jak propagovat svou firmu na Sina Weibo:

  • Sdílejte se svými zákazníky a fanoušky novinky prostřednictvím aplikace. 
  • Využívejte hashtagy jako na Instagramu a Twitteru.
  • Pomocí placené propagace zvyšte interakci se svými sledujícími a prodejte jim své služby nebo produkty. 

3. Tencent QQ

Více jak 800 milionů uživatelů využívá Tencent k psaní zpráv, hraní her, poslechu hudby, online nakupování, psaní mikroblogů nebo sledování filmů.

Jak propagovat svou firmu na Tencent QQ:

  • Využijte takzvaný placený marketingový program a nechte za vás aplikaci vytvářet a publikovat obsah.
  • Pozor - Tencent je oblíbený u mladších uživatelů s nižší kupní silou. Propagace luxusních produktů by se vám tu nemusela vyplatit. 

4. Youku Tudou

Čínský YouTube nasbírá přes 800 milionů zhlédnutí videí každý den. Jeho aplikaci má staženou více jak 580 milionů uživatelů.

Jak propagovat firmu na Youku Tudou:

  • S pomocí analytických nástrojů zacílíte své reklamy podle demografických údajůjazyka nebo používané technologie
  • Reklamy se zde zobrazují ve formě statických i animovaných bannerů, linků nebo reklam ve videích.

5. Baidu Teiba

Když se naučíte s touto komunikační platformou správně pracovat, postačí vám k propagaci jen organický dosah. Je vhodná především pro značky, které mají v Číně dobré jméno a jsou mezi uživateli známé. 

6. Douban

Aplikace zaměřená na lifestyle a recenze není expertem na placenou propagaci. Nabízí pouze reklamní bannery. Přesto v ní můžete své zákazníky oslovit. Jak?

Jak propagovat svou firmu na Douban:

  • Představte zde svou značku, historii a cíle. 
  • Dočetli jste se o své značce negativní zprávy? Odepište svým recenzentům napřímo. 
  • Nebo založte diskusní skupinu a komunikujte v ní se svými zákazníky o všem, co je zajímá. 

7. Zhihu

Čínská verze anglického webu Quora je zaměřená na otázky a odpovědi. V současné době ji používá více jak 160 milionů uživatelů.

Jak propagovat svou firmu na Zhihu:

  • Vyhledávejte konverzace týkající se vaší značky a odpovídejte zákazníkům napřímo.
  • Do komentářů přidávejte hodnotné informace, odkaz na web nebo kontaktní formulář

8. Meituan – Dianping

Čínská obdoba aplikace Yelp nabízí na 60 milionu referencí a 12 miliard page views. Jedná se o největší aplikaci svého druhu v Číně.

Jak propagovat svou firmu na Meituan - Dianping:

  • Máte restauraci? Pak na Meituan nesmíte chybět.
  • Zaměřte svou reklamu na “bílé límečky” ve věku 25 - 35 let, kteří žijí ve velkých městech.
  • Uživatelé této aplikace mají peníze a chuť utrácet. Tak toho využijte. 

9. Momo

Na čínském Tindru hledá svého partnera přes 81 milionů Číňanů. Jak rande chtivých uživatelů využitejte vy?

Jak propagovat svou firmu na Momo:

  • Spusťte placenou propagaci s ohledem na lokaci uživatele
  • Zobrazujte uživatelům reklamy na vaši restauraci nebo bar, kam můžou zajít na své první rande
  • Nabídněte jim slevový kód na první návštěvu vašeho podniku. 

10. Meitu

Aplikaci na úpravu fotek používá na 455 milionu aktivních uživatelů. V průměru ji otevřou 8x denně a stráví v ní 25 minut.

Jak propagovat svou firmu na Meitu:

  • 81 % uživatelů této aplikace jsou ženy
  • Pokud svou reklamu míříte na něžné pohlaví, Meitu byste rozhodně neměli opomenout. 
  • Pomocí placené propagace zvyšte interakci se svými sledujícími a prodejte jim své služby nebo produkty

Znáte další vychytávky, jak propagovat svou značku na čínských sociálních sítích? Podělte se o ně s námi v komentářích.

Komentáře