10 nejoblíbenějších sociálních sítí v Číně



Čína blokuje uživatelům internetu přístup na západní sociální sítě. Kvůli cenzuře často nemají o existenci Facebooku nebo Instagramu ani tušení. Mají ale své vlastní aplikace. Jaké to jsou? Podívejte se s námi na 10 nejoblíbenějších sociálních sítí v Číně.

Sociální sítě v Číně

Celá generace Číňanů dospívá na sociálních sítích, které jsou naprosto odlišné od těch západních. O Facebooku, Instagramu nebo Twitteru někteří z mladých Číňanů nikdy neslyšeli. Jakto? Díky cenzuře nemají přístup na “západní internet”. Nijak je to ale netrápí. Mají své vlastní sociální sítě, které měsíčně navštíví až miliarda uživatelů. A Čína tyto aplikace začíná vyvážet do zemí jako jsou Vietnam, Tanzanie nebo Etiopie. Tady jsou ty nejoblíbenější:

1.Weixin

Weixin je sociální síť, kterou na Západě známe pod názvem WeChat. V Číně má více než jednu miliardu aktivních uživatelů a kromě chatování nabízí také hraní her, online nakupování a finanční služby. Dozvíte se tu téměř cokoliv, aniž byste museli opustit aplikaci.

2. Sina Weibo

Sina Weibo je čínská kombinace našeho Facebooku a Twitteru. Má více než 446 milionů aktivních uživatelů, kteří sem nahrávají fotky, videa, gify, sledují své přátele, pročítají si jejich posty, lajkují a sdílí. 

  3. Tencent QQ

Tencent, podobně jako Weixin, umožňuje svým uživatelům psaní zpráv, hraní her, poslech hudby, online nakupování, psaní mikroblogů nebo sledování filmů. Tato aplikace má více jak 800 milionů uživatelů a nabízí také desktopovou verzi.

4. Toudou Youku

S trochou představivosti nám název může připomínat přesmyčku slova Youtube. Tato čínská aplikace má 580 milionů uživatelů a najdete zde především videa. Využívají ji ale spíše profesionálové než amatéři. Obsah sem mohou jak nahrávat tak ho i z aplikace stahovat pro vlastní potřebu.

5. Baidu Tieba

Nejširší komunikační platformou v Číně je Baidu Teiba. Uživatelé tu najdou fóra zaměřená na všechna možná témata. Má 660 milionů uživatelů a slouží k vyhledávání i zveřejňování informací.

6. Douban

Tato aplikace je pro změnu zaměřená na lifestyle. Uživatelé zde diskutují o knihách, filmech nebo hudbě. Můžou si zde stáhnout ebook, koupit lístky do kina, poslouchat rádio nebo se spojit s uživateli s podobnými zájmy. Měsíčně ji navštíví na 300 milionů uživatelů.

7. Zhihu

Čínskou verzí anglického webu Quora je Zhihu. Aplikace, kterou používá více jak 160 milionů uživatelů, se zaměřuje na otázky a odpovědi. Komentáře jsou doplněné grafikou a videi, aby byly co nejvíce podrobné a relevantní.

8. Meituan – Dianping

Tato platforma je čínskou verzí aplikace Yelp. Původně byla vytvořena se záměrem sbírat reference na restaurace a sdílet názory uživatelů. Nyní si zde 383 milionů uživatelů objednává jídlo, hodnotí nejen restaurace, ale i bary, kosmetické salóny, hotely nebo posilovny. Díky aplikaci se rozveze více jak 20 milionů objednávek jídla denně.

9. Momo

Momo je čínský Tinder. Přes 81 milionů uživatelů zde hledá svého partnera. Aplikace dává dohromady rande chtivé zájemce na základě lokace a zájmů.

10. Meitu

Aplikace Meitu je zaměřená na úpravu fotek. Můžete si být jistí, že jí prošlo téměř každé čínské selfie, které vidíte na internetu. Měsíčně ji aktivně využívá více jak 455 milionů uživatelů.

Cenzura v Číně

I čínské aplikace jsou pod neustálou kontrolou. Proč? Číňané nesmí veřejně projevovat názory proti politickému režimu země. V zemi pracuje na dva miliony takzvaných “analytiků internetových názorů”. Monitorují sociální sítě, zaznamenávají negativní reakce a vytvářejí reporty. Hříšníci se pak zpovídají vládě a mohou jít i na několik let do vězení.

Komentáře